Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intervence učitele jako determinanta motivace žáků s ADHD na 2. stupni ZŠ
Cibulková, Andrea
Rigorózní práce přináší pohled na vzdělávání žáků s ADHD na běžné základní škole. Vzdělávání této skupiny žáků je pro učitele výzvou. Dobrá úroveň znalostí problematiky této neurovývojové poruchy, možností podpory žáka a efektivních strategií motivace ke školní práci je předpokladem školní úspěšnosti žáka s ADHD. Cílem výzkumu bylo specifikovat úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD a osvětlit jaké strategie v kontextu motivace ke školní práci volí u této skupiny žáků. Smíšený výzkumný design poskytl prostor pro kombinaci výzkumných metod. K identifikaci znalostí a miskoncepcí o ADHD u učitelů byla využita škála KADDS. Analýza výzkumných dat přinesla informace o průměrné úrovni znalostí a pomohla specifikovat konkrétní témata dalšího vzdělávání učitelů. V rámci realizace ohniskových skupin s učiteli druhého stupně základních škol, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD, jsme zjistili, že pro motivaci ke školní práci volí především edukační postupy a intervence, které doporučí školská poradenská zařízení, spočívající zejména v úpravě organizace výuky a obsahu učiva. K identifikaci školní výkonové motivace žáků byl použit standardizovaný dotazník MV-12, který zjišťuje potřebu úspěšného výkonu a potřebu vyhnutí se neúspěchu. Z výsledků je patrné, že výkonové tendence žáků s ADHD se nijak...
Intervence učitele jako determinanta motivace žáků s ADHD na 2. stupni ZŠ
Cibulková, Andrea ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Disertační práce přináší pohled na vzdělávání žáků s ADHD na běžné základní škole. Vzdělávání této skupiny žáků je pro učitele výzvou. Dobrá úroveň znalostí problematiky této neurovývojové poruchy, možností podpory žáka a efektivních strategií motivace ke školní práci je předpokladem školní úspěšnosti žáka s ADHD. Cílem výzkumu bylo specifikovat úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD a osvětlit jaké strategie v kontextu motivace ke školní práci volí u této skupiny žáků. Smíšený výzkumný design poskytl prostor pro kombinaci výzkumných metod. K identifikaci znalostí a miskoncepcí o ADHD u učitelů byla využita škála KADDS. Analýza výzkumných dat přinesla informace o průměrné úrovni znalostí a pomohla specifikovat konkrétní témata dalšího vzdělávání učitelů. V rámci realizace ohniskových skupin s učiteli druhého stupně základních škol, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD, jsme zjistili, že pro motivaci ke školní práci volí především edukační postupy a intervence, které doporučí školská poradenská zařízení, spočívající zejména v úpravě organizace výuky a obsahu učiva. K identifikaci školní výkonové motivace žáků byl použit standardizovaný dotazník MV-12, který zjišťuje potřebu úspěšného výkonu a potřebu vyhnutí se neúspěchu. Z výsledků je patrné, že výkonové tendence žáků s ADHD se nijak...
Výkonová motivace žáků
Svobodová, Veronika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Název: Výkonová motivace žáků Autor: Veronika Svobodová Vedoucí práce: Doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. Tato diplomová práce se zabývá problematikou výkonové motivace žáků na 2. stupni základní školy. Cílem teoretické části je uvedení do tématu motivace lidského chování s důrazem na specifika motivace k učení a především na popis výkonové motivace. V praktické části jsou stanoveny dva výzkumné cíle. Prvním je zmapování výkonové motivace žáků na 2. stupni jedné konkrétní základní školy. Toto zmapování je provedeno statistickým zpracováním dat z dotazníku výkonové motivace MV-9, který byl žákům zadán. Druhým výzkumným cílem je podrobná analýza výkonové motivace vybraných žáků jedné třídy 2. stupně základní školy. Cílem je zjištění charakteristických projevů chování v souvislosti s jejich výkonovým zaměřením. Kromě vyplnění dotazníku MV-9 jsou data získávána z provedených pozorování a rozhovorů se žáky. Klíčová slova: motivace, školní výkonová motivace, školní výkon
Školní výkonová motivace
Smolová, Alžběta ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku školní výkonové motivace. Jedná se o empirickou práci. V teoretické části práce je nejprve představena problematika výkonové motivace (Atkinsonův a Heckhausenův model výkonové motivace) a v návaznosti na ní i problematika výkonové motivace ve škole, kde je důraz kladen především na formování školních výkonových potřeb. Poslední kapitola teoretické části představuje výzkumy týkající se výkonových potřeb a tvoří tak propojení s částí výzkumnou. Cílem výzkumné části práce je prozkoumat výkonové potřeby žáků na druhém stupni základní školy a zjistit, zda dochází k jejich diferenciaci. Výsledky výzkumné části naznačují, že v souvislosti s vývojem školní výkonové motivace se původně generalizované výkonové potřeby diferencují v jednotlivých školních předmětech, přičemž potřeba vyhnutí se neúspěchu se oproti potřebě úspěšného výkonu diferencuje méně. Dále jsou diskutovány také rozdíly ve výkonových potřebách žáků druhého stupně z hlediska věku, pohlaví, jazykové a nejazykové třídy. Klíčová slova: školní výkonová motivace, diferenciace, 2. stupeň základní školy, potřeba úspěšného výkonu, potřeba vyhnutí se neúspěchu
Výkonová motivace žáků
Svobodová, Veronika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Název: Výkonová motivace žáků Autor: Veronika Svobodová Vedoucí práce: Doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. Tato diplomová práce se zabývá problematikou výkonové motivace žáků na 2. stupni základní školy. Cílem teoretické části je uvedení do tématu motivace lidského chování s důrazem na specifika motivace k učení a především na popis výkonové motivace. V praktické části jsou stanoveny dva výzkumné cíle. Prvním je zmapování výkonové motivace žáků na 2. stupni jedné konkrétní základní školy. Toto zmapování je provedeno statistickým zpracováním dat z dotazníku výkonové motivace MV-9, který byl žákům zadán. Druhým výzkumným cílem je podrobná analýza výkonové motivace vybraných žáků jedné třídy 2. stupně základní školy. Cílem je zjištění charakteristických projevů chování v souvislosti s jejich výkonovým zaměřením. Kromě vyplnění dotazníku MV-9 jsou data získávána z provedených pozorování a rozhovorů se žáky. Klíčová slova: motivace, školní výkonová motivace, školní výkon

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.